TVISTAD

TVINGA MIG INTE ATT FÖRSTÅ

Kategori: Allmänt

Bror min drömmer om det liv dom visar han på tv, han vill alltid vara som dom,
men jag vill ha han som han är min bor, käre storebror.
Bror ska du ut i natten? Kom vi knyter vänskapsbanden,
kom stanna här med mig, jag vill vara med dig storebror, käre storebror.
Kom, stanna hemma här med mamma, vi kan prata med varandra, dricka te och äta kaka.
Kom vi minns, minns tillbaka, har du samma drömmar nu
om att du ska bli kung-fu-mästare och president.
Bror säg mig vad som hänt,
min bror käre storebror.
 

att känna den där klumpen i halsen, att känna tårarna vattnas, jag börjar ledsna på det nu. allt driver mig till vansinne, och nu är jag där igen där i min säng och försöker hålla inne tårarna, för min bror vill inte vara min bror.
och som om jag redan inte hade tillräckligt med problem just nu så kommer dethär som en jävla spark i ansiktet.
visst jag har gjort fel och vi har bråkat massor, men vi ska väl ha ett sånt där starkt band som aldrig kan brytas som alla andra syskon? nej tydligen inte vi. i alla fall inte du.
 
det enda jag vill just nu är att träna och bara glömma mina problem för ett tag och bara tänka på bollen och mig. att slippa allt om kring, att rensa mina tankar och min själ. men nej, jag har en fruktansvärd hosta och har sjukt ont i halsen. mamma vill jag ska se en läkare. hora.
 
nu går jag ut och röker, för det är då bara då jag mår bra. relativt bra.
 
hörs hej, om jag ens överlever natten.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: