TVISTAD

NÅN BORDE BYTA STAD, FÖR NU KOMMER ALLT TILLBAKS

Kategori: Allmänt

 
På senaste tiden har jag tänkt,
tänkt tillbaka på mitt liv och de saker som gjort mig lycklig.
Såklart poppar du upp hela tiden, och jag vet inte vad jag ska göra.
Jag saknar dig eller kanske snarare oss mer och mer för varenda minut.
Kanske jag ska ringa? Eller skicka ett sms? Eller?
Jag har tänkt ut en dialog och allt, som kanske kan få allting och bli okej.
Men vad är okej? 
Att jag blir galet lycklig för stunden och sedan blir krossad igen?
För så blir det nog.
Det är ungefär precis det som kommer hända.
Och det låter väl inte okej? Det tycker inte jag.
Men problemet är att jag inbillar mig något mer, något som inte ens finns eller kommer att finnas igen.
Men är det verkligen värt att leva livet utan dig?
Egentligen är vi ju gjorda för varandra du och jag.
 
I samma låga skor. Och leendet du log. Så här kan det inte va, så här kan det inte va. Bjuder på cigg igen, men nu som fienden. Säger att allt är bra. Hur fan kan du spela glad?


Jag vet du försöker, och tro mig
det vill jag med.
Men du har inget intresse av att varken glömma eller förlåta
och hur ska det då gå?
Jo det kommer inte gå alls.
Och för den delen är nog inte jag redo att släppa helt heller.
Men vad fan ska man göra när man förlorar en del av sig själv?
 

 
Nej jag glömmer nog aldrig bort vad du gjort.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: